tisdag, maj 06, 2008

Som ett mopeddäck

Sitter just nu och svullar i mig tårta på jobbet. I morgon ska jag göra samma sak. Det är förjävligt gjort av mina kära arbetskamrater att bjuda på tårta hela tiden.
Jag har nämligen märkt att mina sju extrakilo inte fördelat sig fint och jämt över kroppen. Snarare väldigt ojämt över magen.

Satt som en påse nötter i lördags och tittade av en outgrundlig anledning nedåt. Det skulle jag aldrig ha gjort.
Det tajta vita linnet var inte särskilt smickrande, kan man säga. Mellan byxlinningen och ... ja brösten fanns det nämligen något nytt.

”En bilring!” utbrast jag förskräckt. Pojkvännen kontrade med ”Nja, en cykelslang i alla fall”.
Så säger K: ”Nej, den är för stor för att vara en cykelslang. Det är ett mopeddäck”.

Tack för den. Nu ska jag sluta äta tårta.

5 kommentarer:

mamaMill sa...

Va glad så länge det inte är ett bildäck. Hmpf ^^

Matilda sa...

Men jag var mycket gladare då det inte var något alls! =)

Nilla nill@hotmail.se sa...

You and me cousin.. Har ett mopeddäck jag med. Går jag efter mycket om och men upp ett kilo så sätter det sig enbart på magen. Blä. Hur får vi bort eländet? Utan att träna överdrivet, och jag vill gärna fortsätta med min ostbåge-diet!

Alexandra sa...

Men om du har ett mopeddäck så har jag ett TRAKTORDÄCK!!!!

Matilda sa...

Pernilla: Jag vill också fortsätta med ostbågarna. Och tårtan. Och pizzan.
Det är himla dumt att det inte sätter sig på brösten i stället. Varför magen av alla ställen?

Alexandra: Ge dig! Du såg inte mitt däck i söndags. Det var stort. Du slår det inte!