torsdag, maj 22, 2008

Shoppa shoppa shooopa

Nu, för cirka en timme sedan blev jag ledig. Långledig. Känns gött. Och behövligt. Hjärnkapaciteten går på sparlåga. Kapaciteten har helt gått åt att tänka på nyheter och planerande.
Börjar jag försöka mig på mer avancerade saker som att prata går det sådär. Tog till exempel två minuter att formulera en enkel mening tidigare i dag. Om... om... om.. ja, alltså, jag menar om... alltså om.... Så höll jag på tills jag tillslut fick säga åt min kollega att jag återkommer när jag tänkt tanken klart. Silly me.

I alla fall har jag bara en enda tanke i huvudet just nu (nyheterna lämnade jag ju på jobbet) och det är shopping.
Jag vill åka till Ikea i helgen och bränna pengar. Köpa den där servisen det aldrig blev sist, köpa lite tavelramar och annat krafs som jag egentligen inte behöver.

Och så vill jag shoppa kläder. Kläder kläder kläder! Klänningar till bröllopen, snygga shorts, nya gympaskor och massor med snygga toppar.
Har dessutom knappt rört den här månadens lön. Har inte köpt en enda pryl denna månaden. Bara bensin till bilen och lunchmat. Vilket betyder att jag har massor med pengar att bränna.

Problemet är att jag inte har någon som kan/vill/har tid/har lust att komma med mig på shoppingtur. Pojkvännen måste jobba (vilken surprise! Not.) och de vänner jag frågat har annat för sig.
Så, är det någon som har lust att spendera lördagen alternativt söndagen i mitt härliga, men ack så dumdristiga sällskap så hojta till. Jag är öppen för förslag.

4 kommentarer:

mamaMill sa...

Jodå, och eftersom du har så mkt pengar kan du ju köpa lite nya klänningar till mej å när du en gång är i farten :D

Matilda sa...

Mille: Haha! Ja, du kan få alla de som jag har köpt redan och aldrig eller väldigt sällan kommer att använda.
Men nu blir det ingen shoppingdag. Åker hemhem i stället. Yey!

egoistiska egon sa...

jag hade gärna gjort det om vi hade bott på samma ställe ;)

Matilda sa...

Egon: Åh va snäll du är!