tisdag, maj 27, 2008

Jag skulle också hugga i vaden

Granntidningen hade en artikel på sin hemsida där det stod att en hund hade tagit ett bett i vaden på en man som joggade förbi.
Helt rätt, säger jag.
Jag skulle också hugga i vaden om jag var kanibal.

Har funderat på det många gånger faktiskt. Vad jag skulle äta först om jag skulle vara tvungen och kommit fram till att vaden måste vara bäst.
Okej, den kan kanske vara lite seg eftersom det finns en del senor och liknande, men tänk er vilken härlig muskel att sätta tänderna i.

En oxfilé är ju en välandvänd muskel (bajsmuskeln för er som inte visste) och då borde vaden, som också är välanvänd, vara riktigt smaskig.
Dessutom får vaden skylla sig själv. Den bjuder ju in till att ta en tugga.

6 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Haha, du är ju så skadad!

Matilda sa...

Haha, jaså? Men erkänn du också, visst ser vaden bitvänlig ut! Erkänn!

mamaMill sa...

men menar du att hundar e kannibaler?! fast jo, jag har rätt så bitvänliga vader ^^

Matilda sa...

Mille: Hmm, lite konstigt formulerat kanske. Jag bara menar att jag skulle göra som hunden om JAG var kannibal.
Och alla vader är bitvänliga. Titta på dem!

Nilla nill@hotmail.se sa...

NÄ inte ALLA är bitvänliga.. särskilt inte de med en massa hår på. Urk.

Matilda sa...

Pernilla: Okej, du har rätt. Men man äter ju inte köttet med pälsen på. Man får ju ta bort det först innan man tar en tugga.