torsdag, maj 01, 2008

Ännu ett bra skäl att äta pizza

Jag och P på jobbet är de som i tid och otid käkar pizza till lunch. Varenda gång vi kommer gående med våra kartonger får vi gliringar, onda blickar och nedvärderande kommentarer.

Egentligen bygger allt på alla andras avundsjuka. De vill också äta pizza lika ofta som oss. De vill inte äta sina frön, hälsosamma sallader och GI-mackor egentligen. Helst av allt vill de precis som vi svulla i sig pizza.

Jag har dock bra argument för mitt beteende. Jag har för snabb ämnesomsättning och magen behöver ha något fett att arbeta med. Då blir den inte tom lika snabbt.
Och så går jag inte ens upp ett gram mer i vikt om jag käkar pizza i stället för sallad. Dessutom är det ju himmelskt gott. Så varför inte pizza?!

Hittade nu ytterligare ett skitbra argument. Risken att få cancer minskar! Vem kan säga emot ett sådant argument?

Inga kommentarer: