lördag, maj 10, 2008

I hate goodbyes

Kvällen i går var så härlig. Det var så himla skönt och roligt att träffa mina arbetskamrater utanför jobbet. Jag gillar dem ju verkligen. Jättemycket.

Anledningen att vi träffades var dock inte lika trevlig. J ska lämna tidningen och flytta härifrån. Och det känns så sorgligt. Hon var ju en av dem som jag faktiskt umgicks mest med, även om det inte var sååå himla mycket.
Men vi var och tränade ihop och käkade så ofta vi kunde lunch ihop. Inget mer sånt nu. Kommer att sakna henne.

Orsaken till kalaset i dag är heller inte rolig. Nu ska vi avtacka M som också lämnar tidningen och flyttar härifrån. M, som har lärt mig i stort sett allt jag behöver veta för att jobba som journalist här. All onödig info plus alla tidningens skrivregler och annat matnyttigt.

Han har dessutom varit "bänkgranne" och alltid gjort mig så glad. Hans humor är helt otroligt rolig. Torr och härlig med smasher precis där de ska sitta.
Fan, vad det är tråkigt att tvingas säga hejdå.

Inga kommentarer: