fredag, maj 09, 2008

Ingen rast, ingen vila, ingen ro

Är hemma och vänder. Ska iväg på kalas i kväll. Den här helgen igen.
En halvtimme hemma verkar numera var min standardmelodi. Tränar jag inte så fikar jag eller jobbar över. Eller för den delen - går på kalas.

I morgon blir det typ samma sak. Sovmorgon, frukost, läsa tidningen, duscha och iväg på kalas igen. Då blir det värre kalas. Jag tänker inte vara nykter i alla fall.

Och på söndag lär jag väl knappt vakna innan klättrarna ringer och ska ha mig med ut i skogen. Får väl bunkra med en 1,5-liters vatten så vätskebalansen åtminstone håller sig i schack (skack, schach... hur nu det stavas. Och jag ska vara journalist!)

Har en svag känsla av att jag inte alls kommer att vara utvilad på måndag. Den här helgen verkar ju inte bli någon lugn stillsam sak. Men vet ni? Det gör inget. Jag älskar action!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är det fredagstävling hos mig - hoppas du vill vara med och tävla. Den här gången är vinsten ett ännu vackrare vårleende! :-) Trevlig pingst!