tisdag, oktober 21, 2008

Så snor jag Egons idé

Eftersom jag som sagt känner mig ensam i dag behöver jag lite sällskap. (Eller så är det helt enkelt bara ett bra svepskäl att få er att göra som jag vill...)
Jag vill veta vilka det är som läser min blogg och tvingar er att svara. Det är inte så mycket begärt, jag har hittills inte ens försökt att ta reda på vilka ni är. Och då har jag bloggat i över två år. Och eftersom ni får veta allt om mig måste väl jag få veta lite om er. Det är väl rättvist eller?

Reglerna är enkla. Det är bara att svara på mina frågor. Frågorna är snodda från Egon som hade en ”undersökning” för någon vecka sen. Hon fick många svar. Jag hoppas på det samma. Ha!

1. Vad pysslar du med om dagarna?
2. Hur länge har du läst min blogg?
3. Känner vi varandra / Har vi träffats? (Hur?)
4. Vilken är den bästa boken du läst i år?
5. Din favoritlåt just nu?
6. Vilken är din favoritblogg?
7. Önska något. Vad som helst!

14 kommentarer:

mamaMill sa...

1. Jag jobbar eler så är jag hemma och pular på. Datorn tar mkt tid. FÖR mkt tid.

2.Sen jag skaffa min blogg.

3.Ja vi har träffats =)

4.Vet inte om jag vågar säga att jag läser mest blaskor..

5.Gah, vet inte vem som sjunger den eller va den heter, hört den på radion flera ggr.

6.Svårt att säga vilken, men tillbringar ju helt klart mest tid på min egen iaf xD

7. Mera pengar till renovering. Och ett dagtidsjobb.

Milla sa...

1. Jag jobbar på dagis
2. Kanske 2 månader
3. Japp, vi är blivande grannar
4. Camilla Läckberg, kommer inte ihåg titeln
5. Halleluja med Bon Jovi
6. Vet inte, kanske Ericas
7. Jobbet som partisekreterare, och en Tallin spa resa.

Ojsan sa...

1. Jobbar i veckorna, segar på helgerna :P
2. Sisådär nåt år, lite till och från
3. Njä, tror inte det.. Hittade bloggen via Milles, och har sett dina reportage etc i tidningen. Typ.
4. Den jag håller på med verkar vara bra, tror den heter "Rosario är död"
5. Amy Macdonald - This is the life. Och Jocke Bergs tolkning av "Nåt för dom som väntar"
6. Hanna Fridén kanske.
7. Jag önskar att jag själv och alla omkring mig ska vara friska och må bra. Corky som bara den ^^

Jessica sa...

1. Jag jobbar och sen hem till barnen.
2. Sen jag började blogga tror jag.
3. Japp :)
4. En bok av Danielle Steele
5. I kissed a girl
6. Din tror jag, för du är den som uppdaterar mest.
7. Mera pengar till ett nytt hus.

Tesa sa...

1. Jobbar, jobbar och jobbar. Mest hela tiden fakiskt.
2. Ja sen du starta den så gott som.
3. Så klart vi gör det! Inte bara släkt utan även bästa vänner. ;)
4. Oj den var svår. Tror det var The Dirt. Men året är inte slut än!
5. Ja oxå svår fråga. Men säger nog Kings Of Leon - Sex On Fire
6. Din så klart! :)
7. Ja jag önskar att jag bodde närmare min familj, är så tråkigt och jobbigt varje gång man säger hejdå.

egoistiska egon sa...

1. Jobbar som webbredaktör.

2. Oj, ett år? Mer? Sen jag upptäckte att du läste min iaf :)

3. Nej! Fast jag tror vi är rätt lika.

4. A thousand splendid suns t ex.

5. Flera, men t ex Glasvegas - Geraldine

6. Oj, nästan alla jag läser :)

7. Fler timmar på dygnet!

Matilda sa...

Haha! Tack alla som svarat! Så roligt att få se lite mer...
Trots att jag ju läser de flesta av era bloggar.

Men saknar fortfarande massor med svar. Räcker det inte med att jag tvingar er? Vad ska jag göra då?!

Anonym sa...

1. Jobbar, och fixar hemma.
2. Snart 2 år.
3. Vi känner varann, sen 6 år tillbaka tror jag det är.
4. Har läst så många bra...måste man välja?
5. Indian-Sturm und Drang
6. Din, läser bara den =)
7. Jag önskar att allt går bra med personen som finns sig i magen.

Anonym sa...

Jag har inte varit in på flera dagar. Räcker det som ursäkt att jag inte svarat tidigare;-)??

1- Är hemma m Felicia.Plockar i oändlighet med allt som måste göras i hemmet.
2-Hmm...sen i somras nån gång tror jag.
3-Det vill jag påstå.Många gånger.
4-I år?? Kan jag inte säga bara såhär. Minns inte alla jag läst ens en gång.
5-...försöker tänka efter... Sjunger oftast "Bä,bä vita lamm" just nu=)
6-Kan jag inte svara på
7-OK! Gjort, men önskningar ska man väl inte dela m andra?!?
...eller?? ;-)
6-

Matilda sa...

Z: Är det DU som är Z? Såklart när jag tänker efter... Det börjar bli många Z i min omgivning nu... =)
Erica: Ursäkten godtas! =)

Anonym sa...

1. Radio.
2. Av och till i ett år.
3. Jag tror det. Vi borde stött på varandra nån gång på jobb i alla fall.
4. Fans, av Fredrik Strage
5. Yes, Coldplay
6. Just nu den här: http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.5147525
7. Jag önskar att jag allt ordnar sig.

Sandra sa...

1. Vad pysslar du med om dagarna?
Pluggar, eller myser på något härligt café i stan.
2. Hur länge har du läst min blogg?
Några minuter, haha. Sökte på "damn i wish hello saferide" och din blogg kom upp, och den verkade intressnt, så nu läser jag ^^
3. Känner vi varandra / Har vi träffats? (Hur?)
Nej, och nej :)
4. Vilken är den bästa boken du läst i år?
Hm. Äckel minns inte riktigt vem som skrivit den just nu.
5. Din favoritlåt just nu?
Hello saferide - Anna.
6. Vilken är din favoritblogg?
Jag har flera stycken! engelin.wordpress.com är en av dem
7. Önska något. Vad som helst!
Att lovet framöver blir jättehärligt!

Anonym sa...

1. Vad pysslar du med om dagarna? jag jobbar som städare i polishuset, tar hand om hushållet här hemma,försöker uppfostra dottern på 1½år och renoverar huset...
2. Hur länge har du läst min blogg? sen idag :-)
3. Känner vi varandra / Har vi träffats? (Hur?) känner och känner.. har väl träffats nån gång men inte mer än det..fast vi har samma namn och allt!
4. Vilken är den bästa boken du läst i år? hmm... har läst så mycket böcker och har svårt att lägga namnen på minnet! borde börja skriva upp..
5. Din favoritlåt just nu? Pink, so what.. fastnar i huvudet när den kommer på radion
6. Vilken är din favoritblogg? http://karolinaakerblom.blogspot.com/ bästa vännen min!
7. Önska något. Vad som helst! att huset när jag vaknar upp imorgon skulle vara helt klart renoverat! gud vad underbart det sku vara!

Anonym sa...

1.
Jag jobbar oregelbundet men om jag inte jobbar dag så sitter jag vid datorn, spelar tv-spel eller så finns det alltid något att fixa med hemma.

2.
Jag har läst din blogg i ett år nu tror jag.

3.
Nej vi känner inte varandra mer än blogginlägg hos varandra och msn.

4.
Det måste vara Flyga Drake av Khaled Hosseini.

5.
Cut here. Det är en gammal Cure-låt. Spelas en massa hos mig nu.

6.
Min såklart, men din kommer som god tvåa.

7.
Att jag kommer få min förtjänade löneförhöjning nästa vecka.