torsdag, oktober 30, 2008

Nu väntas jag bli grinig i en månad

Två dagar i rad har jag morrat på jobbet. I dag morrade jag åt pojkvännen. Kan säkert morra åt någon annan också om ni känner för att få en släng grinighet och bitterhet öst över er. Jag kan stå till tjänst.

Och det värsta är att jag tror inte att det kommer att bli bättre. November väntar. Och som vi alla vet är november inte att leka med.

Orsakerna är enkla:
1. Det är kallt, så gott som minus.
2. Det är rått, kylan går genom märg och ben.
3. Det är mörkt, man ser inte mer än max en halvmeter framför sig utan ficklampa.
4. Det blåser storm så att man riskerar att trilla omkull om man inte koncentrerar sig.
5. Det finns inga löv på träden vilket gör att världen får en grå-brun-daskig ton.
6. Det är molnigt och solen skymtas inte ens. Fast å andra sidan så spelar det ingen roll eftersom man jobbar de få timmarna det är ljust.

Kort sagt: Sex orsaker till ett helvete. Morr.


Update: Glömde ju det förbannade regnet. Sju orsaker att hata hösten. Men det finns säkert fler.

5 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Kan inte annat än att hålla med, jag är verkligen en höst-depp människa. Ljusterapi kanske? ;-)

Matilda sa...

Kanske skulle hjälpa. Annars skulle en utlandssemester sitta fint! =)

Anonym sa...

jag tycker inte heller om hösten.. hoppas det iaf kommer snö tidigt i år.. o att snön är kvar så det blir lite ljusare tack vare det..
Jo, väskan jag sydde är nog bra att ha när man handlar, men måste nog sy en lite större till det tror jag.. det här blev en liten variant bara för att testa hur man gör.

Anonym sa...

nu glömde jag skriva efternamnet igen, men det var alltså Matilda Nyman som skrev föregående inlägg :-) jobbigt det här :-)

Matilda sa...

Matilda Nyman: Längtar också efter snön. Eller en utlandssemester. =)