onsdag, oktober 08, 2008

I dag fattas stora beslut

Det är dags att beställa tapeter. Till hallen och till sovrummet.
Har blättrat i så många tapetböcker och tittat så mycket på nätet att jag nästan är snurrig. Fy fan vad svårt det är.
Stormönstrat, stilrent, galet färgglatt, sobert, roligt, lugnande eller kanske uppiggande? Har funderat på alla varianter.

Men i förrgårkväll så bestämde jag mig. Jag låg vaken i mörkret och funderade på tapeter. Då berättade mitt undermedvetna vilka tapeter jag skulle välja. Så det blir de här:


Den här blir i sovrummet. Den är neutral men ändå något extra. I och med att vi inte vet vad rummet kommer att användas till i framtiden (när övervåningen är klar och vi kanske flyttar till ett sovrum där i stället) så är det bäst att köra ganska neutralt.


Och den här, som inte gör sig rättvis på den här bilden, blir i hallen. Ljusbeige med vita ”snöflingor” på. Låter vedervärdigt och inte alls min stil, men jag gillar faktiskt den. Passar dessutom oavsett vilket golv vi väljer till hallen. Pojkvännen vill ha rödgranit, jag vill ha beiga klinkers.

4 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Åh, jag tror vi har den understa i vårt arbetsrum. Vi har inte valt själva, men den är himla fin! diskret och tavlor osv gör sig skitbra på väggarna.

Matilda sa...

Egon: Det var just sådana grejer som gjorde att jag valde ganska bleka tapeter. Vi har jättefärggranna i köket/vardagsrummet och då är man lite låst med tavlor och grejer.
Omväxling förnöjer.

mamaMill sa...

Vi är också tapettagen! :) HUR ska man kunna bestämma sig? Grattis till dej :p

Matilda sa...

Mille: Det går inte. Jag velar värre än värst.
Köpte inte tapeten till hallen nu i alla fall...

Funderar på att skita i tapeter. Tills jag bor där och vet vad jag vill ha. Men det lär säkert inte hjälpa det minsta.