onsdag, oktober 29, 2008

Glad över att jag behöll lugnet

I morse trodde jag att jag skulle dö. Nästan i all fall.
Det var svartis och bilen fick fetsladd. På en raksträcka. Hade jag mött en bil hade jag frontalkrockat. Och som man gör så hävde jag sladden lite för mycket och var ungefär en dikesren från att hamna i diket.

Men iskall som jag var – i sinnet alltså – så redde jag upp det. Sladdade lite fram och tillbaka över vägen innan jag krampaktigt försökte hålla bilen rak. Och den började gå rakt igen. Faran över.

Resten av resan in till jobbet körde jag max 70. Hade en kö med 30 bilar bakom mig men brydde mig inte det minsta. Och det gjorde inte bilarna bakom heller, de hade väl också känt halkan.

I kväll sätter jag på vinterdäck.

8 kommentarer:

Ojsan sa...

Du är inte den enda som är glad att ha klarat livhanken, FY TUSAN vad asigt det är att köra då man helt plötsligt känner att det släpper :S Min färd var inte riktigt lika dramatisk. Men jag kände mig inte speciellt kaxig då det började slänga..

malin sa...

Men fy! Skönt att det gick vägen (höhö), och absolut - på med vinterdäcken!

Anonym sa...

Oh, shit oxå!! Är det så det ser ut på vägarna på mornarna nu??

Läskigt!!!

egoistiska egon sa...

läskigt! tur att allt gick bra.

mamaMill sa...

Jag vågar inte köra min skitmazda i morron hör jag :S

Matilda sa...

Foxy: Tror alla som kom ”från norr” upplevde samma skit. Det värsta är att polisen säger att man inte får sätta på vinterdäcken ännu. Jävla skithuvuden.

Malin: Jo fy var ordet. Vinterdäcken åker på på lördag då det är lagligt. Se ovan.

Erica: Ja tyvärr. I alla fall i morse.

Egon: Det var en jävla tur. Jag var inte kaxig direkt.

Kratthaggan: Ta bussen om det går någon!

Ojsan sa...

Jag tycker dom borde fokusera sig på viktigare saker istället för att rida sina höga hästar i det här fallet. För "föret tillåter" väl i allra högsta grad att man har vinterdäck. Och sparar det om så bara ETT människoliv så är det väl inget att diskutera.. Pressa dom i tidningen tycker jag!

Matilda sa...

Foxy: Polisen har i dag gått ut och rättat felet. Man får ha vinterdäck! Tacka gud för det. Det var halt i morse igen!