onsdag, oktober 15, 2008

Grodor på nyheterna

Det är synd att man inte kan skärmdumpa radionyheterna. Det skulle vara så mycket enklare att skratta åt felen då. Precis som man gör åt tidningarnas stavfel på webben. (Den roligaste jag någonsin sett var förresten då man i Cern skulle skapa nya big bang och aftonbladet hade rubriken: ”Minut för minut direkt på webben – Nu återskapas Big Ben.” Jag skrattade åt det i flera dagar.)

På radion sa de i alla fall en skitskoj grej (enligt min arbetsledarskadade hjärna). Nyhetsläsaren hade en diskussion med programledaren om den svenske terrorledaren som attackerats i Irak och då frågar programledaren om mannen hade dött varpå nyhetsuppläsaren svarar:
”Så vitt vi vet är han död. Hittills i alla fall.”

Skrattade hela långa vägen hem i bilen.
P3 är en aldrig sinande källa till skratt. Må jag aldrig bli så gammal att jag slutar lyssna på kanalen.

Och förresten har jag inte påstått att min humor alltid håller så hög klass.

6 kommentarer:

egoistiska egon sa...

haha, big ben! den missade jag. fyfan vad roligt.

p3 är guld.

Matilda sa...

Visst var det roligt! =)

tomas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
tomas sa...

Sa jag verkligen så? Damn, måste ta och lyssna på det där igen. Men jag håller med om att det låter dumt, haha :D Fast kanske inte i klass med Big Ben, please? Bra att din biltripp blev lite roligare i alla fall!

Matilda sa...

Tomas: Jo, du sa så. Kanske inte ordagrant men med innebörden att han var död hittills. Tror att det var ett syftningsfel, att du menade att han var död enligt den informationen ni fått hittills.
Och tack, jag skrattade gott. Men du behöver inte oroa dig, Big Ben var bra mycket klantigare. Och roligare!

tomas sa...

Okej då, vi får försöka skärpa till oss :) Sen det där om att det borde gå att skärmdumpa radioprogram - alla sändningar sparas ju på webben, men det vet du säkert redan om. Peace!