torsdag, maj 31, 2007

Stackars små barn

Det pågår minst sagt ivriga diskussioner i Europa just nu om hurvida lilla Tinky Winky från Teletubbies är bög eller inte. Röd handväska säger tydligen allt, om man får tro polackerna som typ startat en hatkampanj mot den stackarn.
Som tur är går det att läsa här att EU minsann är på Tinky Winkys sida. Skönt va? Han får vara bög om han vill.

Själv tycker jag mest synd om de stackars barn som måste se programmet. Tinky Winky och de andra tubbiesarna har så irriterande röster att åtminstone jag blir lobotomerad efter en stunds tittande.

För att inte tala om den gången jag såg det dubbat till finska.. Ah, har fortfarande svåra men.

2 kommentarer:

Clabbe sa...

Telletubbies rokkar röv!!
Perfekt bakfylleprogram när inte hjärnan har kommit igång..

Matilda sa...

scabbessaint: Nä. Håller inte med. När jag såg programmet bakfull fick jag ganska snabbt springa på toa för att kräkas.
Det är kanske därför jag ogillar det så mycket...