måndag, maj 21, 2007

Morgonrock är livet

Klockan är inte långt från att slå 12. Lunchtid, halva dagen har gått, ni vet.
Själv sitter jag i morgonrock ännu. Och älskar det, bör tilläggas.
Sedan jag vaknade har jag strosat runt i lägenheten i tofflor och morgonrock. Det enda jag gör är att vänta på att klockan ska bli så mycket att jag tvingas gå i duschen, göra mig i ordning och åka till jobbet.

Men tills dess tänker jag njuta. Slappa. Leva livet.
Det är nämligen det allra bästa avslutet på en otroligt skön helg. Systrami kom hit med familj och det var så skönt, lugnt och roligt.
Fick till och med lite färg på näsan. Och vad kan vara bättre än det? Det skulle möjligtvis vara en måndagmorgon i morgonrock då.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi.. Jag går också runt i morgonrocken :)

Nilla nill@hotmail.se sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nilla nill@hotmail.se sa...

Jag vill inte ens höra talas om nån j-a morgonrock, det var f-n i mig ååår sen jag kunde strosa runt i en sån en halv förmiddag. Numera börjar man jobbet innan klockan hunnit slå mänskligt alternativt så väcker kottarna en innan solen hunnit gå upp. NÄÄ jag är inte alls bitter.

Matilda sa...

sofie: Visst är det gött! =)
pernilla: Så ja, så ja. Vi ska alla den vägen vandra...