onsdag, maj 09, 2007

För lycklig för att skriva

Jag vet inte vad det är med mig, men stundtals försvinner de kreativa hjärncellerna. Det innebär att det blir omöjligt att forma blogginlägg.
Oftast sker detta när jag är sönderstressad. När tankarna är på alla andra håll. När det är åt skogen för mycket på jobbet eller hemma.

Nu har jag härdsmälta igen. Denna gången är det inte stress, oro och för många tankar som är orsaken. Det är lycka.
Hela min kropp spritter. Mitt sinne är fyllt av den, lyckan. Allt jag kan tänka på är att solen skiner, att jag mår bra, att livet leker, att det snart är sommar, att jag älskar allt och alla och att jag är lycklig.

Häromdagen öppnade vi fönstret på jobbet och struntade i att dra ned de tråkiga markiserna. Luften som strömmade in var frisk, svalkande och hade en doft av hav. Fåglarna kvittrade så högt att jag trodde att det var en mobilsignal. Känslan var återigen lycka.
I helgen drar jag hem-hem också. Det är ännu mer lycka.

Tradigt att höra, va? Lycka lycka lycka. Därför kan jag inte skriva.

4 kommentarer:

Anonym sa...

På måndag kommer jag o delar lyckan med öppna fönster på blaskan. Seeee ya!Trevlig helg i Värmland!

Anonym sa...

Om man ändå kunde få känna lite lycka... var ett tag sen nu! Hälsa Karlstad.

egoistiska egon sa...

det är ungefär samma här. inte helt oväntat kanske ;)

Matilda sa...

marika: Yey! Va skoj! Jag är ledig måndag men kommer tisdag! Ses då!
alexandra: Jo då, du har ju allt att vara lycklig över: hus, sambo, barn, vänner, jobb, en bra sångröst, en bra familj och livet i största allmänhet. Det gäller bara att du gör dig lycklig nu!
egon: Fasen va härligt! Visst är känslan skön!