tisdag, maj 15, 2007

Jag är Liftarens guide till galaxen



You're The Hitchhiker's Guide to the Galaxy!

by Douglas Adams

Considered by many to be one of the funniest people around, you are quite an entertainer. You've also traveled to the far reaches of what you seem possible, often confused and unsure of yourself. Life continues to jostle you around like a marble,
but it's shown you so much of the world that you don't care. Wacky adventures continue to lie ahead. Your favorite number is 42.



Enligt boktestet jag hittade hos Malin så är jag Liftarens guide till galaxen.
Jag har inte läst den och vet inte vad det innebär. ”Rolig, en underhållare, men samtidigt fundersam och osäker på mig själv? Livet fortsätter knuffa runt mig som en kula...” Vad betyder det?

6 kommentarer:

malin sa...

En helt fantastisk bok, jag hade lätt velat vara den.

egoistiska egon sa...

läs den! sjukt rolig.

Björnen sa...

Va!? Finns det fortfarande folk som inte har läst den? Läs!

Matilda sa...

Malin: Okej, vi kan byta bok. Jag vill också vara ”intressant trots att det är få som vet om mig”.

egon: Jag ska. Den är på min ska-jag-läsa-lista. Tillsammans med hundra andra.

björnen: Jag är väl den enda då... En utdöende ras. Men snart ska jag läsa den, lovar!

egoistiska egon sa...

jag har tre stycken Liftarens Guide... du kan få en? ;)

Matilda sa...

egon: Tack! Tror dock att den finns hemma hos mor och far... Mamma jobbar i bokhandel och de har minst sagt ett bibliotek hemma. Och det allra bästa är att man får ta hur många böcker som helst och slipper lämna tillbaka dem! =)