måndag, maj 07, 2007

Också vann vi

Just ja. Alla finländare: Yippee ki yay motherfuckers!

I går spelade ni inte ens hockey. Fy fan va dåliga ni var.
Okej, okej, Sveriges mål var en tabbe från målvakten, men hockeyn var i alla fall bättre. Er Power Play – hahahahahahaha! Tillåt mig småle.

Kändes skönt att vinna, ensam som jag var med tre som hejade på Finland. Deras gröna avundsjuka klädde dem mycket bra och segerns sötma smakade gott. Mycket gott.
Att pojkvännen var asgrinig på grund av förlusten resten av kvällen spelade mindre roll. Vi vann ju! ”O lé olé olé olé olé...”

11 kommentarer:

egoistiska egon sa...

ja, hur funkar sånt där på åland - "väljer" ni själva om ni ska heja på swe eller fin?

Matilda sa...

Man väljer nog. Det är nog hälften/hälften som hejar på länderna, skulle jag säga. I hockey i alla fall.
I fotboll existerar inte Finland - därför hejar alla på Sverige. I backhoppning hejar alla på Finland eftersom det inte finns någon svensk backhoppare. Så i många fall faller det sig naturligt.

För mig är det självklart – jag är ju svensk. ”Heja Sverige!”

Tesa sa...

Måste då tillägga att dom flesta hejar ändå på finland.. Dom är ju finnar, ålänningarna! :)
Men jag är lika glad som dig, är ju svensk!! Å hockeyn igår var verkligen patetiskt..

malin sa...

Tala för dej själv - jag hejar på Argentina i fotbollen (blåvitt ;))! //m - som känner sej missklädsam i den gröna tonen

mamaMill sa...

har det varit match? och det som e lite småpatetiskt med sportfånar e ju att det låter som dom själva varit ute på plan och gjort de där målen.. *s*

men grattis sverige då, nu blev ni bättre människor :P

Matilda sa...

lillamy: Så är det kanske. Att de flesta hejar på Finland. Men jag vet flera ålänningar som hejar på Sverige också.

Malin: Jo, jag talar för mig själv. Och gjorde kanske lite väl grova generaliseringar... Hmm.
I alla fall får du mer än gärna göra lika mycket narr av mig när Sverige spelar dålig hockey. Jag lovar!

dramaqueen: Kan va. Men jag vet inte, jag är ingen sportfåne. Bara gillar hockey och älskar att retas med pojkvännen och andra när Sverige vinner över Finland. Det är fanimej roligt!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Ja hockey är riktigt roligt, SÄRSKILT när vi vinner över finland! Något speciellt över det... haha. Annars får man nog hålla med om att matchen igår var lagom spännande, då var finalen i Snooker desto mer utpphetsande! :-)

Matilda sa...

Pernilla: Det är för att Sverige och Finland är ärkefiender som det är så roligt (och skönt när vi vinner).
Såg faktiskt lite på snookerfinalen jag med, men ett misstag av ena gubben gjorde att han den andra fick peta ned alla bollar själv. Det tyckte inte jag var så spännande och bytte kanal. Kanske matchen tog sig senare...

Nilla nill@hotmail.se sa...

Matilda: Jodå, matchen tog sig lite. Dessutom är det roligt när någon får peta i alla bollarna - om de gör det bra vill säga. Särskilt kul är det när de närmar sig maxpoäng... hihi.

egoistiska egon sa...

där ser man! tack för infon. hockey skulle nog vara roligare om det inte var hockeyvm varje år och när det inte är hockeyvm så är det karjalacup eller något annat trist. fotboll däremot, hejaheja!

Matilda sa...

Pernilla: Svårt att tro att det är såååå spännande med snooker, men men... Smaken är som röven – klöven.

Egon: Du ser, en fråga får tusen svar...
Annars är jag mer för hockey än fotboll. Fotboll kollar jag bara på när det är vm eller em, medan jag ibland glor på elitserien i hockey. Men, jag hänvisar till det jag svarade pernilla...