onsdag, maj 23, 2007

Snälla ge mig pengar och många av dem

Spelade ett spel i helgen som av någon outgrundlig anledning hette "Tokstolle". Spelet gick ut på att beskriva sina medspelare och ibland sig själv så att de andra kunde lista ut vem man menade.

När alla skulle beskriva till vilken plats jag skulle åka till pratade de om "resor till ett varmt ställe där man både kunde sola, göra kulturella saker och där det var äventyr", "platser som var sevärda och där man kunde göra mycket" och "platser med storstadspuls och värme".
Jag nickade instämmande och personen som skulle gissa gissade mycket riktigt också på mig.

Mitt i prick med andra ord. Tyvärr blev ju min längtan, min ooootroooliga längtan, att resa inte mindre. Snarare precis tvärtom.
Det pirrar i mig när jag hör ordet flygplan, mina känselspröt börjar vibrera när någon nämner sol och värme och jag blir en aning illamående om jag hör att någon annan ska ut och resa.

Det jäkliga är att jag inte har ens en liten liten peng sparad. Ingenting som kan göra min reslust mindre. Finns det sponsorer för nöjesresor?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aa d gör d faktiskt! Inte hade jag åkt till LAS VEGAS om 2 veckor om inte Paf hade betalat resa o hotell ;)

Matilda sa...

terez: Va? Nä! Fan va orättvist! Jag vill också åka till Las Vegas som Paf betalar.
Hur fan har du lyckats lura till dig den?