onsdag, maj 16, 2007

De vill ha MIG, tro det eller ej!

Jag är attraktiv. Inte utseendemässigt utan för mitt kunnande. Fick just det sagt till mig, nämligen.

En man ringde till mig och ville rekrytera mig till ett nytt jobb. Ett annat skribentjobb. Jag var en av de få som bor här som han ringde till, häftigt faktiskt.
Han sa att någon hade tipsat om mig – att jag skulle vara bra för deras företag och att de borde anställa mig.
Vem tusan ger mig sådana komplimanger utan att ge sig till känna?

I alla fall tackade jag nej. Jag är inte klar här ännu. Sen senare, när jag tröttnat, kan jag ta jobbet han erbjöd mig. Men då är jag väl inte längre attraktiv på arbetsmarknaden... Typiskt.

Nåja, jag får väl dra här tills domedagen då. Men då ska jag ha löneförhöjning i så fall.

Inga kommentarer: