onsdag, maj 23, 2007

En kall jäkel helt enkelt

Kom på mig själv göra något förbjudet i går. Jag satt och önskade mig action.

Och action på en tidning innebär rån, mord, allvarlig olycka, skeppsbrott eller något annat som blir en tragedi för dem som drabbas. Men som innebär spänning, skön stress, kaos och allt annat som jag tycker så mycket om på mitt jobb.

Men så klart – jag vill ju inte att något hemskt ska hända egentligen. Bara lite. Eller om något spännande hände och ingen blev drabbad kanske.

Kan bara konstatera att journalistdjävulen tydligen har bitit mig. Eller så är jag en kall jäkel helt enkelt – precis som alla tror att vi journalister är.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är tyvärr helt normalt att tänka så.

mamaMill sa...

jag har ett jävligt gripande reportage till då isf!! kom hem till mej o ta kort på min bedrövliga lägnehet o skriv en låång artikel om hur synd det e om mig o johan som bor här på tajta 20 kvm ^^ sen får ni medlidande läsare och vi får ny lägenhet :D eller, så kan man ju alltid drömma..

Matilda sa...

Marika: Tack, det känns skönt att inte vara ensam i fördärvet!

Dramaqueen: Det låter som en superbra idé! Behöver bara ha något att haka upp det på, som typ att någon är allvarligt sjuk och MÅSTE ha en större lägenhet men alla vägrar ge er en.
Ännu bättre vore det om ni har 40 katter och lever på att panta burkar. DET vore nåt att skriva om!

mamaMill sa...

Men men.. mina dammråttor ger oss ju astma här juh! Heh.. okej, jag ger mej.

Matilda sa...

dramaqueen: Hahaha! Det löser sig nog med lägenhet ska du se!