fredag, april 06, 2007

Stela fingrar

Tänkte skriva en lång och intressant blogg (eller jag kan i alla fall tuta i er att jag tänkte det) men det går inte. Mina fingrar är som djupfrysta korvar som just börjat tinat. Alltså nästan djupfrysta...

Orsaken är självklart att hyresvärden sågade ned alla träd mot norr och att det har blåst nordanstorm här. Vilket i sin tur innebär att våra allt annat än täta fönster möjligtvis har tvingat vinden att sakta ned lite i hastighet innan den helt utan problem har trängt in och blåst omkring i vår lägenhet.
Och det i sin tur betyder att termometern visar 15,3 grader efter att jag eldat ljus och fått upp värmen lite.

Kan inte annat än säga "bit ihop, bit ihop, bit ihop. Det är knappt en månad kvar - sen slipper jag det här". Och måste självklart lägga till ett "brrrrr" också.

Inga kommentarer: