torsdag, april 26, 2007

En trend jag inte förstår

Var i dag på jakt efter ett enkelt snyggt och funktionellt nyckelskåp. Något som visade sig vara svårare än jag trott.
Alternativen som fanns var krusidulliga i furu – big no no!, eller sådana där det stod ”Nyckel” eller var en bild på en nyckel. Jag menar, så man för guds skull inte skulle sätta något annat i skåpet än just nycklar.

Det är något jag aldrig har förstått mig på. Varför ska det stå vad burkar, korgar och annat innehåller? Är det för att tillverkarna tror att vi är dumma tar fel burk i misstag? Eller är det för att det skulle bli anarki i de svenska hemmen om man fick sätta vad man vill i vilken burk man vill? Vem vet, det kan vara farligt.

Den urlöjliga ”Te” ”Kaffe” ”Makaroner” -trenden har dessutom spritt sig. På muggar ska det numera stå ”Choklad” och på höga glas är texten ”Latte” inpräntad. Varför? Jag kan ju aldrig använda glasen till saft till exempel, trots att de skulle passa utmärkt till det. Hmpf!

Häromdagen såg jag dessutom att trenden gått ännu längre. På en del handdukar står det ”Händer” och ”Glas”, så att man igen inte tar fel.
Jag borde förresten nog sätta etiketten ”Blogg” någonstans här så att folk inte missuppfattar och råkar tro att det är en bok eller nåt. För det verkar ju vara så lätt att ta fel.

Inga kommentarer: