tisdag, april 03, 2007

Fördelar vs Nackdelar

Jag har Ågren på besök. Har ont i magen för att flytta. Både hatar och älskar min förbannade älskade lägenhet jag bor i.
Behöver därför väga fördelar mot nackdelar så att jag ser vad jag egentligen vinner.

Fördelar:
• Jag slipper spola i kranen i tio minuter för att få varmt vatten.
• Jag får en egen egen egen uteplats.
• Jag får en golvmatta som är hel.
• Jag slipper hyresvärden.
• Jag kan sola i min badenbaden-stol utan att riskera bli ihjälstirrad av förbipasserande bilister.
• Jag får tio kvadrat extra att svälla ut på.
• Jag får en dörr till sovrummet.
• Jag få en egen bastu.
• Jag får hur snälla grannar som helst.
• Jag slipper vakna av att gardinerna står rakt ut trots att fönstret är stängt.
• Jag får en carport.
• Jag får en diskmaskin eller i alla fall rum att sätta in en.
• Jag får lite närmare till jobbet.
• Jag kan gå till butiken.
• Jag får massor med förvaring.
• Jag slipper höra grannarnas tv, toa, när de lagar mat, har sex eller fan bara går.


Nackdelar:
• Jag får lite högre hyra.

Fasen, beslutet är så svårt. Vet inte riktigt vad jag ska välja. Någon som har en idé?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fick ni andra lägenheten eller ska ni flytta till huset direkt när d e klart?!? Ja, ser man på din lista så vinner ju fördelarna helt klart..

Lilla Duktig sa...

På min MÅSTE-lista står:
1/ Balkong
2/ Köksfläkt
3/ Ej nedre botten
Bubblare: Badkar

Inget av detta har jag i min ägo nu... Oh! Jag glömde; har den klädkammare så gift dig med lägenheten! Klädkammare = kärlek.

mamaMill sa...

Jsg tycker du ska stanna kvar i din gamla lägenheten. Och bjud hyresvärden på en påskbakelse så har du gjort dagens goda gärning också. Perfa.

Matilda sa...

Alexandra: Vi fick lägenheten och flyttar in 1 maj. Så det är egentligen inte så mycket att fundera på längre...

Lilla duktig: Ingen balkong, men uteplats, har köksfläkt, är på nedre botten och jag har ett badkar som jag tänker släpa med. Helt okej va?
Och den har en liten klädkammare! Jag måste flytta dit alltså!

Dramaqueen: Eller hur? Up your as att jag tänker göra det!