måndag, april 16, 2007

Matildas klagovisa

• Helgen är över och den innehöll bara jobb, jobb, jobb, jobb och jobb. Åtta timmar lördag, tio timmar söndag.
• Nackjäkeln har börjat krångla igen. ”Spända kontorsaxlar” skulle kiropraktorn säga.
• Har sprängande skallebank eftersom nackjäkeln spänner upp i skallen och orsakar ett omänskligt tryck.

• Min mage är under all kritik. Det värker som fan och toalettbesöken uppgår till cirka 20 om dagen - de flesta dessutom helt utan resultat.
• Nu skulle jag normalt ha slutat jobba. Nu är det en hel timme kvar tills att jag får gå hem.
• Maten jag åt till lunch var äcklig.

• Det var alldeles för länge sen jag tränade. Har inte tid, inte ork till det nu.
• Jag har packat åt helvete för lite lådor ännu med tanke på att jag jobbar kväll hela nästa vecka och inte kan packa ett skit då.
• Hemmet ser förjävligt ut och utan att överdriva har vi inte dammsugit på en månad. Att gå barfota är ingen option.
• Jag vill sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova sova. Fattar ni poängen?

3 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Jag tycker inte det minsta synd om dig som får flytta... ;-) Inge synd om dig som jobbade helg heller, jag jobbar varannan. Inte ens synd om dig som inte fått sova så mycket, när jag jobbar dag börjar jag halvsju och när jag e ledig eller jobbar kväll kliver lillskiten upp klockan sex. Så näe, det var inte så synd om dig... ;-)

Matilda sa...

Haha! Skönt att det alltid finns någon som har det värre! ;)

egoistiska egon sa...

jag är också lite nervös över hur man ska hinna flytta...