tisdag, april 17, 2007

Inflyttning!

Hurra hurra hurra! Pojkvännen ringde just och sa att vi får tillgång till lägenheten från och med i morgon! Damen som bor i den nu hade nämligen blivit försenad och hade betalat hyran för hela april.

Hon ringde pojkvännen i dag och sa att hon skulle ha städat klart där i dag och om vi bara tvättade fönstrena fick vi lägenheten tidigare – utan att betala något till henne.
Bra deal tycker jag - Vi tar det!
Så.. högst troligen börjar flytten i helgen. Dags att packa alltså. Gah!

Nån som är sugen på att vara flytthjälp? Flytt-vin ingår så klart.

9 kommentarer:

Tesa sa...

Du vet att jag finns här i närheten! Å har all tid i världen, så jag kan vara din flytthjälp! :)

Anonym sa...

Jag kan sitta å titta på å dricka vin ;)

Matilda sa...

lillamy: Jag tar dig på orden, vet du! Ringer snart!
alexandra: hahaha! In your dreams ;)
Ingen packning eller bärning – inget vin. Såna är reglerna. :P

Anonym sa...

jag vill oxå va me =D Jag gillar att flytta o kan jag inte göra d själv så vill jag va me när ngn annan gör d ;) när ska jag komma?

Anonym sa...

jag jobbar iofs till 14 kom jag på men sen kan jag komma! *bära sig lite* =)

Matilda sa...

Terez: Du är såååå välkommen så! Vilken tid som helst går bra för mig =)
Men räkna med att det är ett skitgöra, både bildligt och bokstavligt talat.

Anonym sa...

Jag hade en viktig uppgift den här helgen - fylla flyttkartonger med pryttlar i min gamla lägenhet. Det låter ju inte så svårt kan man ju tycka, men där tar ni fel.

Kom på att jag läst d här i n kompis blogg. Ang flytt vs alkohol menar jag ------> Av någon anledning så måste jag ha blandat ihop begreppen, jag hade uppenbarligen ytterst svårt för att skilja "Att packa" från "Bli packad". I det första scenariot fyller man en kartong med saker, i det andra fyller man sig själv med alkoholhaltiga drycker. Det sistnämnda var det jag ägnade mig åt, åtminstone på lördagen.
Haha* Lite kul va d iaf ;)

Anonym sa...

oj.. min egen text kom lite mitt i :p men ni fattar iaf hoppas jag ;)

Matilda sa...

Terez: Jag fattar. Fylla som fylla. Skitsamma om det är lådor eller en själv - fullt ska det bli! ;)