torsdag, april 12, 2007

Ett vattenglas som längtar till havet

”I am the wilderness locked in a cage.
I am a growing force kept in place.
I am the tree reaching for the sun,
please don't hold me down.

Please don't hold me down.

I am the rolling way without the motion.
A glass of water longing for the ocean.
I am an asphaltflower breaking through,
but you keep stopping me.

Release Me. Release Me.”


Inspirerad av LillaMy var jag tvungen att citera den här gudomligt ljuvliga låten.
Release Me med Laura Sweden. Den har baske mig jordens just nu bästa text.

8 kommentarer:

Tesa sa...

Den har verkligen absolut bästa texten, å skönaste musiken å skönaste rösten... :) Kan inte bli mycket bättre än så!! Å sen att det råkar vara svenskar oxå är ju bara ännu ett plus!

Anonym sa...

Du e "haffad"... kolla i min blogg

Matilda sa...

LillaMy: Skönast sammanfattningsvis!
Alexandra: Åh... när jag har tid ska jag fundera ut något.

Anonym sa...

hmmm... a glass of water? näe... är väl a drop of water? iaf i saabreklamen....
dandelionsxx@yahoo.se

Matilda sa...

Anonym: Nä, det är "a glass of water". Lyssna på låten igen så får du höra! =)

Anonym sa...

det är ju rolling WAVE without the motion!

Matilda sa...

Ojojoj. Jag skrev ned texten på fem minuter medan jag jobbade. Orka leta fel.
Okej, så här är det: Det är Wave istället för way och så är det free istället för through vid ett ställe. Jag vet!
Men nog fan är det GLASS of water i alla fall. Inte drop.
Kvitt?

Anonym sa...

"I am the wilderness locked in a cage
I am a growing force you kept in place
I am a tree reaching for the sun
Please don’t hold me down
Please don’t hold me down

I am a rolling wave without the motion
A glass of water longing for the ocean
I am an asfalt flower breaking free
but you keep stopping me
Release me, Release me …

I am the rain that’s coming down on you,
That you shielded yourself from with a roof

I have the fire burning desperately
but you controlling me
Release me … Release me …."

jag får nog hålla med anonym ned att det e "I am a rolling wave without the motion" fast jag tycker att du e bra ändå.