onsdag, april 18, 2007

Nu pirrar det

Nätterna i lägenheten blir allt färre. Damm i näsan, enbart kallt vatten på morgonen och flyttlådor i hela vardagsrummet till ända. Ny epok på kommande.
Det pirrar i magen. Drömde om Lägenheten med stort L i natt. Vi bodde där. Lyckliga, glada, trivdes.
Såg den för första gången på fem år i går. Den var sig lik, jag mindes den helt rätt: Lagom stort kök, ytte-pyttelitet sovrum, gigantiskt vardagsrum och bastu. Hittade också den där garderoben som man kan kliva in i. Där mina kläder ska få trivas i travar.
I badrummet fanns bonusen kallad torktumlare. Egen torktumlare som hyresvärden står för.
Gillar den, lägenheten. Kanske till och med älskar den. Den som snart ska bli mitt nya hem. Måste skynda mig att packa. Det kan inte gå fort nog.

5 kommentarer:

mamaMill sa...

Äh, vafaaan! Kan ni inte byta min 20 kvadratare mot er då? snällanällasnälla??!?!?

Anonym sa...

Vart e d ni ska flytta riktigt?!?

Anonym sa...

Låter som din längtan är stoooor.
Spara inflyttningsfesten till sommaren...hehe

Matilda sa...

dramaqueen: Jag ska fundera på saken... ... NEJ!
Alex: i en lägenhet där någon vi känner tidigare bott. Som du en gång i världen var tillsammans med till och med.
Marika: Kan jag inte få ha inflyttningsfest två gånger i så fall?

Anonym sa...

Okej då..:) Ha en trevlig helg!Kram.