onsdag, augusti 17, 2011

Ut med gallan bara

Anledningen till att jag inte skriver är för att jag bara vill spy ur mig skit och vara bitter. Och jag vill inte vara bitter. MEN JAG ÄR DET!
Bitter på att sommaren liksom pang bom tog slut. Att jeansshortsen som varit mina följeslagare merparten av dagarna under semestern ligger i en hög på sovrumsgolvet. Där jag klev ur dem, redo att sätta på mig dem dagen efter. Det är bara det att dagen efter aldrig kom.

I stället kom kalla vindar, mulet och regn. Hög luft, precis som på hösten. Problemet är att det inte är höst ännu. Jag vägrar. Jag har inte ens på riktigt invigt nya altanen, jag har inte legat i solstolen tillräckligt många timmar, har inte ätit i solen tillräckligt många gånger, har inte fått tillräckligt solbränt ansikte, inte fått använda shorts och kjol tillräckligt mycket, inte druckit tillräckligt många öl.

Så jag är bitter. Bitter i långbyxor.

4 kommentarer:

Jojjo sa...

haha kanske det är därför jag går runt och är lite småirriterad hela tiden?

Matilda sa...

Troligtvis. Fitthöst*.



*Det var det fulaste jag kom på ...

Anonym sa...

Här är en till. Jävla höstfanskap.

Matilda sa...

Satansjävlaskithöst.