fredag, augusti 26, 2011

Inte så stursk

Mitt mående just nu: Inte så bra.
Jag vetetusan vad det är med mig men jag är så trött så trött så trött. Jag är så trött att allt jag vill göra är att sova. I går på jobbet hade jag vansinnig huvudvärk, tog tabletter som knappt hjälpte och orkade ändå inte laga mat.
Köpte två korvar från mojen till middag och åkte hem och sov två timmar på soffan.

Vaknade, dumglodde på tv i en och en halv timme och gick sedan till sängen, läste och somnade. Bör ha sovit åtta timmar i natt men är inte det minsta utvilad.
I morse när jag vaknade var jag som i dvala och vaknade inte till liv förrän tjugo i åtta. En kvart innan jag bör sitta i bilen på väg till jobbet.

Så. Nu sitter jag på jobbet med påsar under ögonen, håglös blick, hängande mungipor och skitigt hår som jag satt upp i någon slags frisyr. Oh the joy.
Hoppas att den magiska cocktailen (en panadol 1 g, en ibumax 400 mg, tre koffeintabletter) som min kollega gav mig ska ge verkan. Det och en fet kopp Zoegas. Kanske hjärnan kan bli så alert att jag kan skriva artiklar i alla fall?

Inga kommentarer: