onsdag, augusti 17, 2011

Jag älskar mitt organiserade jag

Ibland är jag sjukt effektiv och duktig och organiserad och ordningsam. Som i dag.
Redan, innan jag ens har börjat jobba, har jag:

• Betalat en hög med räkningar.
• Bokat tid för gulsotsvaccinering.
• Bokat tid för ombesiktning av bilen.
• Ringt och hört med verkstan när jag kan komma in för att justera mina lampor.

Att sådana där dumma grejer som ligger och släpar kan ge en sånt dåligt samvete. Nu är jag lätt som en fjäder i sinnet. Till och med nästan inte bitter. Nästan.

2 kommentarer:

Linda E. sa...

Ska du iväg och resa eller varför vaccinera? Vart ska du i så fall?

Matilda sa...

Nej, men för att slippa betala hutlösa pengar varje gång jag ska resa de närmaste 20 åren tänkte jag fylla på det vaccinet vi tog i vintras. Tar man två sprutor är man safe skitlänge. Typ.