onsdag, augusti 24, 2011

Den Ultimata Spellistan

För hundra år sedan, typ, började jag sammanställa musik som jag älskar. Musik som har betytt något för mig, som berört mig, som förknippas med viktiga händelser i mitt liv eller som kan få mig att börja gråta skratta rysa njuta drömma. Musik som är jag.

Listan är långt ifrån klar och långt ifrån fullständig, en del av mina favoritlåtar finns inte ens på Spotify. Och den är ständigt under omgörning där låtar jag lyssnat på för mycket försvinner och låtar jag älskar just nu läggs till. En del för evigt, andra för en stund. Men grunden består. Grunden som är extremt spretig där låtarna är allt från reggae till hiphop, vidare till house till syntetiskt plinkplonk till pop och rock och hårdrock och som landar någonstans i fina ballader och radiodängor. Den enda röda tråden är jag.

Så. Här är den. Den Ulitimata Spellistan. 23 timmar sinnessjukt bra musik.

6 kommentarer:

Ramona sa...

haha... Barbie girl?

Matilda sa...

Haha! Tillhör förstås kategorin "minnen". Inte kategorin "bra låtar". Har extremt tydliga minnen till just den låten. Vattenfestivalen typ 1996. Det var tider det!
PS. man kan klicka nästa låt om man inte gillar den.

Ramona sa...

nejdå, jag kan absolut lyssna på den. blev mest bara förvånad över att den fanns med :)

Matilda sa...

Ja, som sagt, den enda röda tråden är jag. Och det finns låtar (bland annat barbie girl) som inte ens jag tycker är brabra om du fattar, men jag kan inte göra en spellista utan dem.

Ramona sa...

absolut.
Är inte texten som gör en låt bra, kan va bra minnen till en skitlåt som gör grejen :)
Alla har vi sådana

Matilda sa...

Precis. Funderar dock på att ta bort en del av de låtarna (och har gjort det redan) för att den ska bli bättre. Vissa låtar klickar till och med jag ”nästa” på eftersom jag inte orkar höra dem.