onsdag, augusti 03, 2011

Idylliskt hos storasyster

Sitter i en halvtrasig stol på den värmländska landsbygden hos min äldsta storasyster. Här finns träd, buskar, gräs och ja, inte så mycket annat. Ja, deras hus då, som ligger som en pärla mitt i skogen. Ett tyskt konstnärspar ägde huset förut och det är fullt med annorlunda udda lösningar. Helt underbart! Jag kan förstå att min syster med familj trivs här. Det är idylliskt.

Jag har sovit här i natt och i går drack vi vin och öl till sent på natten. Och svullade sushi tills det trillade ur öronen på oss. I dag är jag inte särskilt sugen på resterna om jag ska vara ärlig. Fattar ni då HUR extremt mycket jag åt i går?

Nåja. Jag är alldeles för disträ och osammanhängande i mina tankar för att skriva någon utförligare utläggning om jag ska vara ärlig. Ska gå och gosa med fina syskonbarnen i stället. Zoë har ropat Maaa-tilda hela morgonen. Gullungen!

I kväll blir det mer syskonbarnsmys då jag ska på middag till andra storasystern. Fint liv alltså!

Inga kommentarer: