måndag, augusti 08, 2011

Två dagar kvar

På onsdag börjar jag jobba igen efter fyra veckors ledigt. Förbereder mig redan nu på vad jag ska svara på frågan vad jag har gjort på semestern.

Svar:
Druckit vin
Badat vedbastu
Lagt om plattorna på framsidan
Nakenbadat
Varit på bröllop
Skrattat
Haft mamma och pappa på besök
Åkt ut på sjön och grillat
Badat i havet otaliga gånger
Varit vrålförkyld
Bott hos min syster
Byggt en altan
Sytt en långklänning nästan på egen hand
Druckit öl
Träffat hela gamla kompisgänget
Cyklat
Fiskat kräftor
Ätit sushi
Myst med min moster med familj
Sett Hoffmaestro
Gått hem från krogen
Gråtit
Varit hemhemma och trivts
Spelat mjuktennisturnering
Firat ettåring, 18-åring och nydöpt samma vecka
Varit på systersonens fotbollsträning
Gjort av med sjukt mycket pengar på ingenting
Tränat noll gånger
Varit på inflyttningsfest i Stockholm
Ätit ost

Och mycket mycket mer. Sammanfattningsvis en otroligt härlig slapp semester.

2 kommentarer:

Jojjo sa...

Låter ju riktigt härligt, man hinner bra mycket när man är ledig i fyra veckor!

Matilda sa...

Det var grymt härligt!
Man hinner med mycket men ändå ingenting. Har inte gjort så mycket vettigt egentligen utan bara softa grejer. Och faktiskt är jag väldigt nöjd med det.