tisdag, januari 18, 2011

Över tusen oredigerade bilder

Jag blir matt bara jag tänker tanken på att berätta om hur resan har varit, vad vi har gjort och visa bilder därifrån. Främst beror det kanske på att det är över tusen bilder som ligger i kameran och väntar på att bli överförda till datorn.
Det betyder i sin tur att det är över tusen bilder som ska gås igenom, väljas bland, redigeras och laddas upp på photobucket och sedan publiceras här. Omständligt och oöverstigligt.

Dessutom vet jag inte hur jag ska lägga upp allt. Visa bilder från de olika dagarna i olika inlägg? Eller göra ett inlägg från varje plats? Bara välja ut typ 15 bilder totalt och publicera? Eller kategorisera dem efter vad de föreställer? Ingen aning.
Så, jag antar att ni får vänta ett tag tills det kommer några bilder. Om det kommer några bilder. Om ni vill se några bilder vill säga.

12 kommentarer:

Sofie sa...

JA, vi vill se bilder!
Ett inlägg för varje plats kanske? Men du gör vad som känns bäst :)

mamaMill sa...

Redigera? Nänä, ge oss allt bara! :)

Jenny sa...

Ja! Bilder! Älskar bilder!

Tesa sa...

Klart vi vill se bilder! :)

malin sa...

Åh du din fiskare - du VET att vi vill se ju.

Matilda sa...

Sofie: Ja, det är nog det alternativet jag kommer att gå in för tror jag.
Mille: Alla 1.200?
Jenny: Gött!
Tesa: Okejrå!
Malin: Klart jag fiskar! Hehe. Vill ju ha en morot som får mig att ta mig igenom det tunga arbetet!

johanna sa...

Jag tyckte alternativet med 15 bilder lät bra. Essensen av resan liksom.

Matilda sa...

Oj, men jag tror att det kan bli svårt. Att välja 15 av 1.200 bilder känns som en omöjlighet faktiskt!

Nilla nill@hotmail.se sa...

jaaaa bildbevis tack! =)

Matilda sa...

Kommer kommer. När jag hinner och orkar vill säga. Hehe.

Ojsan sa...

Börja med att slänga över bilderna till datorn du, det kommer säkert då du väl börjar bläddra bland bilderna! Det är ju först då man kan se ett sammanhang och "se" historien man vill berätta.

Matilda sa...

Det blir en mix tror jag. Ibland platser, ibland något annat. Första inlägget coming right up!