lördag, januari 15, 2011

Känner mig färdig nu

Det är helt underbart och härligt här. Precis som de senaste veckorna har varit. Singapore är en storstad med typisk storstadspuls. Jäkligt polerad på ytan men kommer man en bit utanför city, i Geylang till exempel, är det mer likt Malaysia. Stånd med alla möjliga maträtter och lukter(!), billiga elektronikbutiker och skräp på gatan. Kontrast mot de polerade golven i tunnelbanan i city.

Men hur mycket jag än gillar det så börjar jag bli mätt. Mätt på intryck liksom. Färdigrest. Och det trodde jag inte att jag skulle lyckas känna på bara tre veckors semester. Saknar rutiner och kuddar som inte är höga och hårda. Och något betydelsefullt att fylla mina dagar med. Det här planlösa vandrandet börjar räcka, även om jag gillat det mycket. Det finns liksom inte så mycket att göra än att sitta på kafé, äta gott, besöka turistplatser, besöka okända stadsdelar och strosa runt och att shoppa. Och faktiskt kan man tröttna på det också, jag lovar.

Inga kommentarer: