måndag, januari 17, 2011

Och nu då?

Hemma snart. Eller snart och snart, smarthuvudena som bestämmer och organiserar dockningstider för färjorna har lagt båda snabbfärjor på dock samtidigt, så vi åker kryssningsfartyg. Precis vad man är sugen på när man har rest i mer än ett dygn. Sex timmar med finsk humpa. Fy fan. Jag vill bara hem!

Känner mig lagom mosig nu. Haft samma kläder på mig länge och känner mig allmänt ofräsch. Utsmetat smink, flottigt hår och taskig andedräkt, tror jag i alla fall. Det är svårt att lukta på sin egen andedräkt. Men jag har borstat en gång i alla fall, i morse i Frankfurt.
Känner mig risig också eftersom jag är trött. Min inbyggda klocka är på midnatt. Och trots att jag faktiskt sov fem timmar i ett sträck på flyget lider jag av sömnbrist.

Och så är jag lite låg och melankolisk. Nu är resan över och förbi. Inget mer solande och strosande. Snyft. Och ingen resa att se fram emot och längta till.
Snopet.

Inga kommentarer: