fredag, januari 30, 2009

Tar igen några Tisdagsteman

Det där med att göra något speciellt varje tisdag har det ju gått sisådär med. Eller skitdåligt rent ut sagt.

Eftersom jag inte orkar ta mig för särskilt mycket har jag därför glott igenom mina bildmappar och hittat tisdagsteman till hela årets tisdagar. Så jag kör fyra på en gång nu.
Varsågoda:

27 januari. Tema vardagsliv.
Photobucket
På promenad med hunden. Upprepas vareviga dag. Dock inte alltid i lika fint väder som det här.

20 januari. Tema skyltar.
Photobucket
En underbar liten skylt som gömdes i ett rosa hav av blommor. Från semestern i Egypten förra vintern.

13 januari. Tema stora maskiner.
Photobucket
Grävmaskin. Det är väl en stor maskin? Från när vi innan nyår grävde ut till vattenledningen.

6 januari. Tema vinter.
Photobucket
Valde is i stället för snö. Älskar när saker fryser fast. Fotad i december.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses, vilka ljuvliga bilder, Matilda!!!!!!!!!!!

Riktigt, riktigt fina! Och jag kan bara hålla ned om det där sista fotot.

Svar: ja! Vi borde verkligen försöka ses snart igen. Nu just träffar vi typ ingen. Håller på som galningar på bygget för att kanske hinna in till F´s födelsedag. Har vi inte setts (hemskt egentligen) kan ni ju alltid dyka upp på 1-års kalas då?! :-)

Kram från oss

Amonazon sa...

Smart att klämma in flera teman i samma inlägg. Jag brukar inte heller lyckas deltaga rätt dag i veckan.
Bilden av skylten framför bougainvillean var ljuvlig, jag längtar utomlands.

Matilda sa...

Erica: Tack! Ja, på ettårskalaset borde vi ju i alla fall ses. Fast ... dumma jag ... jag minns inte vilket datum hon fyller. 14:e? Eller var det då hon var planerad? Förlåt. Glömsk.

Amonazon: Visst är det smart! Och tack. Älskade det där trädet och har en miljon bilder på det.