fredag, januari 30, 2009

Det är skillnad mellan vill ha och behöver

Just nu vill jag ha:

• en frisk hals. Förklaring onödig.
• 10.000 euro att spendera på bara roliga grejer.
• ett hus att bo i. Som är färdigt och inflyttningsklart. Men – som pojkvännen hela tiden upprepar – det är bara att åka dit och jobba så blir det kanske klart snart.

• en ordentlig skohylla där man kan ställa skorna utan att de trillar av, där man ser vad man har för skor och som rymmer många många skor.
• en större garderob. Alltså rent fysiskt. Det skulle nämligen innebära att jag inte skulle behöva rensa för att få rum med alla kläder. Just nu måste jag ha en hög någonstans så att galgar och hyllor räcker till.

• en katt som vill vara ute längre än fem minuter i taget. Fast för den delen inte försvinner helt och blir borta i flera månader. Varför kan hon inte vara lite mittemellan?
• en pojkvän som inte hade tre fyra jobb samtidigt. Då skulle vi kunna göra mycket mer tillsammans.

• en full kyl. Ovanstående pojkvän och en sjuk jag innebär att det är tomt tomt. En ostkant och gammal surmjölk är allt som finns.
• lite mer energi och ork till att ta mig för saker.
• den snygga paljettjackan som jag beställt från Gina Tricot. Vill ha den nu och klämma och känna på den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är också enormt stor skillnad på "vill ha" och "skaffar sig". Har jag fått upprepa otaligt många gånger för min mor och sambo.

Att jag säger att jag vill ha betyder ju liksom inte att jag köper det...

...inte alla gånger iaf ;-)

Hoppas vi båda har friska halsar imorn när vi vaknar :-S

Matilda sa...

Absolut! Det är också en stor skillnad. Man måste ju få drömma och önska sig saker utan att man köper dem. Det har pojkvännen också svårt att förstå.