måndag, januari 05, 2009

Hunter S Thompson och jag

Ni som sett Fear and loathing in Las Vegas eller annars har lite koll på galna gubbar alternativt gamla journalister vet vem jag pratar om.
För er andra kan jag berätta att Hunter S Thompson är mannen som skrev alla sina texter ur ett jag-perspektiv samtidigt som han var hög som ett hus, hade en ansenlig mängd skjutvapen hemma och för typ tre år sedan slutligen sköt ihjäl sig själv.

I alla fall tänkte jag prova hans teknik i dag. Sitter hemma och ska skriva en text som inte vill komma ur. (Det kan visserligen bero på att jag bloggar. Eller har tv:n på i bakgrunden. Eller att jag äter middag samtidigt. Troligtvis alla tre.)

Hur som helst så behöver texten bli skriven. Så jag tänkte öppna en flaska rött och se vad som händer. Kanske skapar jag den mest kreativa texten någonsin.

Men högst troligen blir resultatet att jag får skriva hela skiten i morgon i stället.

3 kommentarer:

egoistiska egon sa...

testa med ett glas vin iaf, det är ju faaasligt bra för kreativeteten. har jag hört ;)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Ja men rödvin är bra till en himla massa saker! =)

Matilda sa...

Egon: Jag testade med två glas vin. Kan säkert ha funkat om jag suttit kvar vid datorn. I stället poppade jag popcorn och glodde på en film. Kanske skulle Hunter gjort samma sak?

Nilla: Visst är det. Till det mesta egentligen. Utom till att köra bil.