tisdag, januari 06, 2009

Ett tre dagar gammalt liv

Alldeles liten och pluttig och söt som få var han. A och F:s lilla knyte. Tre dagar gammal.
Jag höll honom just innan han skulle ammas och han ålade sig med sådan kraft och försökte smaka på min arm. Stackarn var alldeles vrålhungrig.

Den senaste tiden är det som om Gud eller någon försöker få mig mer och mer babysjuk. Som om någon vill ge mig hintar.
Filmer som är underbara där det föds barn, vänner som är gravida och putar med sina magar (nåja, inte så mycket men ändå...) och bloggar som jag följer där små liv snart ska födas.
Och det blev ju inte mindre i dag direkt. Han var alldeles ursöt.

3 kommentarer:

mamaMill sa...

Antingen så är det klockan som börjar ticka eller så blir du bara lite sugen när det ser så sött ut, ungefär som när man står i magazin framför alla godissorter ^^

Haha. Fast en mini-Tilda skulle allt vara något! Även om tio år om du vill det hellre :)

Anonym sa...

Ja, det är bara att satsa :-)

Jag kan lova dig att du inte skulle ångra dig sen!!

Bara att läsa om det tre dagar gamla knytet blir JAG bebissugen som tusan igen...
...men så är ju jag, jag också :-)

Matilda sa...

Mille: Haha. Framför alla godissorter... Rolig liknelse!
En mini-Tilda vore skitcoolt när det väl blir av. När det nu blir.

Erica: Haha, ja det gör jag säkert inte. Men jag är inte redo riktigt ännu. Sen senare kanske. =)