tisdag, januari 27, 2009

Ni tjejer pratar om att föda barn ...

... ni skulle bara veta hur det känns när Matilda är riktigt förkyld.
Jag hatar egentligen den reklamen.

Andemeningen stämmer däremot. Jag är sjuk. Dödssjuk. Man kan kalla det så när man inte minns senast man (jag) hade feber. Har slarvat bort termometern men i och med att jag ena stunden svettas som en gris och helst vill gå naken och i nästa stund vill ha massor med kläder och morgonrock och filt ovanpå det är det ingen tvekan.

Det enda positiva jag kan se med den här förkylningen är att jag fick den först i går. Då jag lämnade hem-hem och åkte hem i stället. Sov oavbrutet med uppehåll för äcklig smörgås. I dag lär det inte bli särskilt många knop gjorda heller. Har ont överallt så att skriva här är en jobbig ansträngning.

Nu blir det soffan. Och te med massa honung. Kanske jag kan prata en liten stund efter det. Just nu får jag inte fram ett ord.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dej, //grannen

Matilda sa...

Tack! Är det Stara förresten? Eller finns det någon annan Jenny som bor i närheten?