onsdag, januari 28, 2009

Jag kan knappt svälja

När man är hos doktorn förväntar man sig inte att få höra utrop som usch när man undersöks. Det känns nämligen lite småsjukt.
Kvinnan som kollade min hals i dag sa i alla fall usch, följt av att det var en av de värsta halsar hon sett.

Hon testade allt möjligt på mig. Skickade mig vidare till två andra personer eftersom hon tyckte att det såg illa ut. Fick vandra från rum till rum i en timmes tid. Känns ju skönt att de tar allt på allvar i alla fall.

De uteslöt körtelfeber i alla fall. Och snabbprovet visade heller inte att jag hade streptokocker. Det slutliga beskedet får jag i morgon bitti. De misstänkte att det kunde vara ett elakartat virus som satt sig på mandlarna.

Hur som så gör det ont ont ont. Kan just nu bara äta soppa. Och det vita fluffet i vitt bröd. Men än så länge går det helt bra. Har hittills heller inte tröttnat på att vara sjuk. Det brukar jag annars göra rätt snabbt. Men det finns faktiskt ganska mycket skit att se på tv på dagarna nuförtiden. I alla fall de stunder då jag inte sovit.

5 kommentarer:

mamaMill sa...

Jamen usch stackare! Hoppas du får lindring snabbt!

egoistiska egon sa...

Men din stackare! Krya på dig!!

Matilda sa...

Mille: Tack. Men det fick jag inte. Ska gå och dras med den här skiten tills den läker av sig själv. Suck.

Egon: Tack tack. Känns skönt att få lite sympati faktiskt. =)

Anonym sa...

krya på dig!!kram

Matilda sa...

Tack!