måndag, september 01, 2008

Nu måste jag få gnälla...

Jag hatar det här vädret! Det gör mig deppig, orkeslös och apatisk. Det ger mig inte den minsta gnutta energi eller ens vilja att göra något. Och jag känner mig bajs.
Jag behöver sol. Mycket sol.

I dag är det den 1 september. I stort sett hela augusti har jag haft semester. Av månadens 31 dagar har det regnat 20 av dem. Mängden regn som fallit är den största som uppmätts under en månad sedan mätningen startade 1972. Jippi.
Och medeltemperaturen har varit 15 grader. Fy fan.

Kanske därför jag heller inte har den minsta gnutta inspiration att börja jobba på torsdag. Jag har ju för fan inte haft någon semester.

2 kommentarer:

Tesa sa...

Nä jag håller med dig, den här sommaren har inte varit nån sommar alls!! Visserligen har ju jag så gott som jobbat hela sommaren och tyckt att det var lite skönt med dåliga dagar då.. :) Men man vill ha värme och solsken på sommaren så man får ladda batterit lite till vintern..

Matilda sa...

Jag måste ha sol för att funka. Tyvärr. Kanske måste åka utomlands... =)