fredag, september 12, 2008

En lukt, inget annat

Det värsta med att vara täppt i näsan brukar vara att luktsinnet försvinner. Den här gången är det inte så.
Det värsta den här gången är att en lukt fastnar i näsan och stannar där hela dagen.

Det skulle kunna vara okej om det var en angenäm, mysig lukt som fastnade. Men eftersom världen aldrig gör som man själv vill så är det ju de där vidriga lukterna som fastnar. Och hur många gånger man än snyter sig så försvinner inte lukten. Som om den fastnat i snoret eller något.

I går var det kattskit. När jag hade gått och lagt mig var jag tvungen att gå upp och leta om katten mot förmodan hade bajsat någonstans i sovrummet. Men så var det inte. Lukten satt kvar från då jag rensade kattlådan.

I dag är lukten en aning unken lukt. Påminner om våt hund. Framkallade kräkreflexer när jag åt frukost. Tror att den kommer från de dammiga el-elementen jag satte på när jag steg upp. Äckligt.

Inga kommentarer: