lördag, september 27, 2008

I går var min turdag

Shopping hela dagen i går. Tyvärr blev det nästan ingenting till mig, men massor till hemmet.
I alla fall verkade jag se ut som världens mest oskyldiga och snälla människa. Lurade nämligen till mig massor med rabatt, på i stort sett allt jag handlade.

Det började med väskan, det enda jag köpte till mig själv.
Prislappen saknades och ingen i butiken hade någon aning om vad den kostade. Fick betala 275 kronor för den, så att de inte skulle ta för mycket för den. Skulle tippat på att den kostat runt det dubbla. Fynd!

Snygga fyndväskan. I bakgrunden mina nya gardiner till vardagsrummet. Läskigt snygga.

På Ikea fanns inte allt golv som jag behövde. Och de sista paketen var trasiga vilket hade lett till att en golvskiva i varje paket hade blivit lite förstörda. Den ena var kantstött, den andra hade en liten reva.
Och eftersom jag vill ha med mig så mycket golv som möjligt hem frågade jag om jag fick köpa dem till lite rabatterat pris. Minus 30 procent på hela paketet gav killen mig. För två små pyttefel. Tack tack, sa jag.

Sen var vi och drev omkring i väntan på att åka hem. Hittade ett paket slingor som skulle kunna få mitt urtrista hår lite roligare nu när jag sparar. Passande nog var det 50 procent på paketet.
Väl i kassan drog kvinnan av 50 procent på det redan rabatterade priset. Slingpaketet kostade alltså 25 kronor. Oj, vad dyrt.

Så allt som allt kan man säga att jag tjänade pengar i går. Trots att jag brände flera tusen.

Inga kommentarer: