söndag, februari 01, 2015

Men nu är lägenheten i alla fall tömd

Helgens görande bestod av att tömma lägenheten i Mariehamn. Fy fan, säger jag bara. Om någon nu missat det var det ju också världens sämsta väder. Punkt punkt punkt.
Fy fan. Det var tunga möbler, slasksnö att halka runt i när vi skulle bära dem från lägenheten till bilen, världens sämsta väglag att köra i så resan till torpet tog 45 minuter, tjugo centimeter snö på torpgården att pulsa i med de tunga möblerna och en dörr som svällt så mycket att vi fick stå i en kvart och slita för att ens komma in i torpet. Och snö som ständigt rasade från taket så att vi hela tiden fick försöka sparka bort snö för att ens komma in. Och snö som ständigt kom in innanför alla kläder och in i ögon näsa mun. Och och och mer elände.
Flyttandet tog därmed två hela dagar i stället för några timmar som det hade gjort om vädret varit trevligare.

Idag hann vi inte ens äta lunch så det enda vi åt mellan frukost och middag var en halv bulle. Och så sov vi alldeles för lite i natt. Och därefter fick jag äran att köra från färjan hem i lika vidrigt väglag. Med flytträningsvärk i typ varje muskel.
Fy fan som sagt.
Så, nu har jag gnällt klart. Nu ska jag ligga som en säl på soffan tills jag somnar. Det är jag värd.

Inga kommentarer: