onsdag, februari 25, 2015

Det här gjorde jag på jobbet i dag

I dag var min "fadder" inte på plats. Hon kastades iväg på ett flyg i går eftermiddag för att jaga en nyhet och var således kvar där i dag. Jag kände mig därför lite vilsen. En dag med en fadder på en position på redaktionen, andra dagen med en ny fadder på en annan position och tredje dagen lämnad åt mitt öde.
Men det gick bra. Väldigt bra till och med.

Jag började med att försöka hitta någonstans att sitta, det är ett projekt i sig när vi delar på en bunt skrivbord. När jag gjort det fanns ingen chef på plats och inga jobb utdelade till mig så jag började på ett jag inte hann slutföra i går. Ett löst tips som visade sig stämma och vips så fick jag min första artikel publicerad. 
Hann med att skriva två till som jag inte vet om de publiceras, eller när och var för den delen, och hann också kolla upp en massa annat som inte var tillräckligt intressant för att skriva om.

Annars då? Jag åt lunch ensam idag eftersom de personer som jag skulle vågat fråga om lunchsällskap inte var på plats. Helt okej ändå.
Och så höll jag på att leta ihjäl mig efter ett faxnummer och därefter leta ihjäl mig efter faxen som hörde till faxnumret. Hittade den inte. Som tur var kunde personen mejla infon till slut ändå.

Det var min dag. En bra tredje dag på jobbet. 

Inga kommentarer: