torsdag, februari 19, 2015

Kontraktet

Informationen som jag tog in igår var så omfattande att jag ärligt talat inte var helt på det klara med vad det var för jobb jag hade fått. Eller ja, jag vet ju på vilken avdelning jag ska jobba och så, men liksom inte så mycket om anställningsförhållandena.
Men nu har jag fått kontraktet skickat till mig. Det är nu till en början på drygt en månad som test. Jag kommer att vara timanställd och troligtvis jobba heltid, men det är heller inte helt hundra. Finns det inte så mycket jobb kan det bli mindre.
Jag är anställd av tidningen, inte av något bemanningsföretag och kommer att jobba olika tider. Dag, natt, morgon, kväll, men kommer aldrig bli inkallad klockan åtta en morgon när jag slutat vid tre natten innan. Jag får ob-tillägg och min timlön är beräknad på en månadslön som vi kom överens om och som jag är helt nöjd med. 
Det är alltså inget vikariat per se, utan en timanställning som nu till en början är tidsbestämd till sista mars.

Så. Nu vet jag (och alla som frågat) lite mer.

Inga kommentarer: