måndag, september 14, 2009

Stillade det dåliga samvetet

Det är ganska lustigt hur till synes yttepyttesmå grejer kan påverka en. Som en full tvättkorg, en garderob som aldrig blir klar, en oupplockad resväska, flyttlådor med gammalt bös eller gamla matrester i kylen som stirrar på en varenda gång man öppnar dörren.

Allt detta har påverkat mig den senaste tiden. Och då väldigt mycket. Jag har nästan fysiskt mått dåligt över att smågrejer aldrig blir gjorda. Många bäckar små som det heter.

I helgen har jag dock tagit tag i skiten. Bet mig i tungan och började gräva i tvättkorgen, slipade spacklet i garderoben, började vika in kläder, plockade upp och gick igenom sju flyttlådor och rensade kylen.

Och jävlar vad bra jag mår nu. Inget dåligt samvete som flåsar i nacken. Så därför ska jag lägga mig på soffan resten av kvällen. Och njuta på riktigt.

8 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Ja visst mår man bra?! Du är verkligen värd soffan =)
(för övrig är bös ett galet roligt ord)

Erica sa...

Håller med föregående. I allt!!

(speciellt det sista, som faktiskt dessutom var nytt för mej :-))

Nilla nill@hotmail.se sa...

Erica: Hihi, då är du inte från Värmland då med andra ord. Där säger man konstiga saker som bös och körv ;-)

Jessy sa...

precis sådär är jag oxå!! Jobbigt verkligen! Du är aabsoluut värd soffan :D

Matilda sa...

Nilla: Man mår super! Och ja, bös är skoj!
Erica: Haha! Har du aldrig hört bös förut? Trodde alla som känner mig hade gjort det.
Nilla: Nja. Körv säger vi inte. Din mamma säger det och kanske hennes grannar där uppe i skogen. Men inte jag!
Jessy: Det är ett konstigt fenomen det där. Att man är så odiciplinerad när man vet hur skönt det är efteråt.

åsa sa...

ååå som ja känner igen allt de där!

vi kom hem idag efter 3 dagar borta, å ja bar blev så sur på allt damm å skit som aldrig nån tar tag i. dammsuger jo, men int UNDER alla grejjer... bara puffar runt lite....
å varför får ja aldrig bort dom 2 tomma blomkurkorna från diskbänken? dom ha stått där sen i vintras... herregud....


BLÄ!

Matilda sa...

Åsa: Ja, varför är man så där? Pinan blir ju liksom så mycket värre ju längre man drar ut på det.

Matilda sa...

Åsa: Ja, varför är man så där? Pinan blir ju liksom så mycket värre ju längre man drar ut på det.