lördag, januari 21, 2012

Varför jobbet är fristaden

Åtta timmar om dagen, fem dagar i veckan, elva månader om året i sju och ett halvt år.
Jag orkar inte, kan inte, vill inte vara någon annan är precis exakt mig själv.
Mina kollegor är de som under hela min tid på Åland har sett den verkliga och riktiga jag. Utan fasad, utan det fejkade leendet när jag egentligen är ledsen, utan att skämmas för mig själv.

Och det bästa är att de faktiskt verkar gilla mig också, precis på samma sätt som jag gillar dem. De gillar mig. På det sättet jag är. Den person jag är.
Utan att fördöma, utan att nedvärdera, utan att tycka att jag är konstig. Utan att skaka på huvudet åt mina tankar och funderingar.
Jag kan vara precis exakt som jag är.

2 kommentarer:

Jossan sa...

Åh, det låter härligt! Hoppas att min nästa arbetsplats blir sådan!

Matilda sa...

Det är härligt!
Jag kan som läget är nu inte ens tänka mig att jobba någon annanstans. Love it!