torsdag, januari 19, 2012

Jag gjorde det! JAG GJORDE DET!

Jag var aptrött när jag slutade jobbet. Så där trött att jag inte orkade äta när jag kom hem. Klämde i mig en tredjedels ostbågspåse och somnade på sängen med telefonen i handen.
Vaknade en halvtimme senare och var helt yr och vilsen. Och fortfarande lika trött.

Men. MEN. Jag kastade i mig lite mat, letade igenom hela lägenheten efter mina inneträningsskor, hittade dem och drog till gymmet.
Jag gjorde det! Fattar ni? Jag gjorde det.

I morgon räknar jag med fet träningsvärk i vaderna. Jag sprang nämligen mest på löpband och var på sådan där crosstrainer. De maskiner jag kände igen liksom.
Skulle behöva ha en vettig introduktion av en PT som kan visa mig hur jag ska göra och framförallt VAD jag ska göra för att uppnå de resultat jag vill ha. Med andra ord, få en starkare rygg och bål, biffigare armar och en bättre allmänfysik. Och rutor på magen då förstås.

Nästa månad ska jag fan unna mig det. 55 euro för en timme. Välinvesterade pengar.

4 kommentarer:

Erica sa...

Hejja, hejja dig!!!
Du och jag körde ju joggingutmaningen förut,och det fick ju faktiskt fart på mig för nu joggar jag igen och allt längre sträckor. Så jäkla gott!!!

I vår kanske vi tar en runda sen ;-)?!

Kramen

Matilda sa...

Ja! Deal på det! Springrunda ihop. Fast då kan vi ju inte avhandla allt som vi ju säger har att avhandla. Vi får ta en fika efteråt då i så fall!

Jojjo sa...

Grymt bra!!! Du inspirerar mig till att komma igång också, kanske lyckas ta mig till gymmet om en vecka eller två, haha

Matilda sa...

Bra där! Då kan du inspirera mig sen när jag tappat motivationen.